Van még aki emlékszik rá, hogy milyen jól jött a karantén az anyanyelv megőrzése szempontjából? Akkoriban sokkal többen kerestek meg azzal, hogy hogyan segítsék a gyerekeket abban, hogy ne maradjanak le az iskola nyelvével. De vajon elválasztható-e a kettő egymástól?
Lehet többszörös egynyelvűként tekinteni a gyerekre, az viszont egy nagyon energiaigényes feladat minden oldalról, ráadásul így hasznos lehetőségek maradnak kihasználatlanul, a gyerekek valódi igénye pedig teljesen figyelmen kívül reked.
A szülőtréning abban segít, hogy élj ezekkel a lehetőségekkel és így nemcsak az anyanyelvedet tudod átadni, hanem biztosítod azt is, hogy a gyereked az új nyelveit is magas szinten sajátítsa el.Támogatást nyújt ahhoz is, hogy ne bizonytalanodhass el környezeted előítélete nyomására és ezzel ne legyél akaratlanul is a gyereked tanulásának a korlátja.
Kutatóként, tanárként és 5 nyelvű gyerekek édesanyjaként szerzett tudásomat és tapasztalatomat osztom meg veled.
Egy olyan praktikus stratégiacsomagot kapsz, amellyel fel leszel vértezve arra, hogy a gyerekeknek minden nyelvére nézve tudj támogatást adni.
A többnyelvűség dinamikájának megértéséhez először megismerkedsz az azt befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mert ezek ismeretével tudod igazán hatékonyan használni azokat a konkrét javaslatokat, amelyeket majd a foglalkozások során és az adalékos anyagokban kapsz.
Arról is lesz szó, hogy hogyan segítheted a gyereket abban, hogy olvasson és írni is megtanuljon az általa használt nyelveken vagy hogy az interkulturális különbségekből adódó félreértések ne hozzák hátrányos helyzetbe az iskolában. A kurzus alapprogramján felül a te helyzetedre reflektálok és neked adok személyre szóló és általad könnyen megvalósítható gyakorlati tanácsokat.