Workshop

Workshop a többnyelvű gyerekek jellemzőiről a nyelvtanítás, nyelvtanulás szempontjából.

Téma: A többnyelvű gyerekek jellemzői nyelvtanítás, nyelvtanulás szempontjából.
Időtartam: 80-90 perc
Célcsoport: szülők, tanárok, oktatók

Elméleti kérdések amire választ kaphatsz:
  • Hogyan tudnám gyermekemet vagy tanítványomat segíteni, hogy anyanyelvét is megtartsa miközben egyéb nyelveken tanul?
  • Kifejlődik-e automatikusan a többnyelvű kompetencia több nyelv ismerete esetén?
Gyakorlati kérdések, amire választ kaphatsz:
  • Mit kell tennem ha gyermekem (tanítványom) egyetlen mondatban különböző nyelvekből származó szavakat használ?
  • Mit kell tennem ha gyermekem (tanítványom) társalgási kompetenciája sokkal magasabb, mint az íráskompetenciája?
  • Mit kell tennem ha a házi feladatot csak egy másik nyelven tudom neki elmagyarázni?

Téma: Többnyelvű gyerekek speciális igényeire adaptált feladatok és módszerek az íráskompetencia erősítésére.
Időtartam: 80-90 perc
Célcsoport: alsós, felsős tanárok, szülők

Elméleti kérdések amire választ kaphatsz:

  • Hogyan tudnám elérni, hogy tanítványom magasabb szintű szövegeket írjon azon a nyelven, amelyiken én tanítom?
  • Elég-e a nyelvi felkészültség ahhoz, hogy az íráskompetencia javuljon?
Gyakorlati kérdések, amire választ kaphatsz:
  • Mit kell tennem, ha tanítványom túlságosan sok helyesírási hibát ejt?
  • Mit kell tennem, ha szókincse nem elégséges ahhoz, hogy jó fogalmazást írjon?
  • Mit kell tennem, hogy interkulturális kompetenciáját kihasználva jobban írjon?

Téma: a kulturális különbségek okozta félreértéseket elkerülése az osztályban, valamint a szülök és a tanárok közötti kommunikációban.
Időtartam: 80-90 perc
Célcsoport: alsós, felsős tanárok, szülők

Elméleti kérdések amire választ kaphatsz:

  • Hogy-hogy néhány diák türelmesen megvárja, hogy szóhoz jusson, mások pedig folyamatosan félbeszakítják mások mondandóját?
  • Miért könnyebb bizonyos gyerekekkel csoportos feladatokat megoldani, mint másokkal?
Gyakorlati kérdések, amire választ kaphatsz:
  • Mit tegyek, ha diákom félvállról veszi az instrukcióimat és úgy csinálja meg a feladatot, ahogy a kedve tartja?
  • Mit tegyek, ha nem igazán értem sem a tanítványom, sem szüleinek a viselkedését.
  • Mit tegyek, ha nevelési elveim gyökeresen eltérnek a gyerek szüleinek nevelési elveitől?